Entries Stuff FACEBOOK TWITTER ASK.FM FOLLOW DASHBOARD
A F H A M D A U D

Assalammualaikum ! Terima Kasih kepada semua yang sudi ke dunia maya saya ,disini lah tempat saya mencurah kasih,idea,dan segala tentang kehidupan saya. Bersyukur sangat kerana ramai di antara kalian yang sudi membaca setiap entry yang saya cipta. di mana bagi saya entri saya tidak lah sehebat entri di blog blog yang terkenal. Saya AfhamDaud seorang yang pemalu tetapi riang dan peramah pada semua orang dan sedikit arrogant :D lawat jugak blog Tutorial Afham
SKYPE: afhamkopi94
Instagram
║▌│█│ Official Blog ®│█║▌│

Tagbord



Old Entries



Credits

Template 55% by AtinTory .
Thanks too by B A P.

Re-Edit By AfhamDaud
sedetik cuma



Huluran salam ikhlas darimu ku sambut mesra
Hatiku berbunga tatkala dilamar menjadi sahabatmu
Sedetik kalam hati kecilku berbicara ria
Apalah adaku yang bisa menarik dirimu.

Keakraban terjalin bersulam benang taqwa
Benih-benih ukhwah kita taburkan bersama
Ceritra suka dukamu ku dengar sepenuh jiwaku
Ku cuba selami apa yang tersirat dihatimu.

Sinar suria ku sangka selamanya terang
Semakin malap ditelan senja petang
Begitulah ukhwah kita yang kian pudar
Disamari sembilu tajam berprasangka liar.

Ya Allah
Tabahkan hatiku menempuh ranjauMu
Tiupkan sifat kebijaksanaanMu padaku
Agar bisa ku rungkainya penuh hikmah
Untuk mengubat hatiku yang gundah.

Ya Rahman
Aku redha dengan segala ketentuan
Ukhwah kita menyepi di balik gelapnya awan
Tiada secangkir perkhabaran dariku dan darimu jua
Ikatan tali persahabatan kita terlerai akhirnya.

Maaf andai aku yang membuka kunci perpecahan
Ku telah sedaya memberikan terbaik buatmu
Apalah dayaku, ku hanya insan biasa
Seumpama rumput kecil di balik bunga nan indah
Yang tiada seri dan tiada qudrah.

Deraian mutiara jernihku menitis kepiluan
Meratapi ukhwah kita yang tiada kesudahan
Begitu hinakah aku di figura matamu
Ku dibiarkan terkapai lemas dalam keliru.

Ya Hayyu
Dihamparan sejadah ku sujud munajat padaMu
Padamkanlah semarak api kegelisahanku
Dengan cucuran air ketenangan mahabbahMu.

Walau awan ukhwah kita berlagu pilu
Walau diriku tak lagi dihargai olehmu
Aku tetap mengalun doa kebahagiaan buatmu
Hanya satu pinta tulus suciku darimu
Kenanglah daku walau SEDETIK CUMA di qalbumu
Bahawa engkau pernah mendampingiku
Sebagai seorang sahabat seketika dahulu.



Photobucket

0 Comment(s)

Newer Post
Older Post