Entries Stuff FACEBOOK TWITTER ASK.FM FOLLOW DASHBOARD
A F H A M D A U D

Assalammualaikum ! Terima Kasih kepada semua yang sudi ke dunia maya saya ,disini lah tempat saya mencurah kasih,idea,dan segala tentang kehidupan saya. Bersyukur sangat kerana ramai di antara kalian yang sudi membaca setiap entry yang saya cipta. di mana bagi saya entri saya tidak lah sehebat entri di blog blog yang terkenal. Saya AfhamDaud seorang yang pemalu tetapi riang dan peramah pada semua orang dan sedikit arrogant :D lawat jugak blog Tutorial Afham
SKYPE: afhamkopi94
Instagram
║▌│█│ Official Blog ®│█║▌│

Tagbord



Old Entries



Credits

Template 55% by AtinTory .
Thanks too by B A P.

Re-Edit By AfhamDaud
//Novel// Terima Kasih Cinta by Afham Daud



“AF!!” teriak Datin Maria memanggil anak terunanya yang sering mengelamun sendirian. “Ha? Mama panggil Af ke...?” Kata Affan Affendy kepada Mama kesayanganya. “Yelah sapa lagi , mana ada orang lain selain kamu dekat rumah ni” Datin Maria memperli anaknya. “Mama nak apa ni panggil Af?” Affan kebingunggan kerana selama ini Mamanya hanya memanggil Cik Kiah saja kalau mahu kan apa – apa. Kerana Cik Kiah saja yang tahu kehendak Mama nya itu, kerana telah lama berkhidmat dengan keluarganya sejak dia kecil lagi. Tapi kenapa Mama panggil aku tertiba hari ni. Ada apa – apa yang terjadi ke? Cik Kiah mana? . Bermacam perkara yang bermain di fikiran Affan. “Bila kamu nak berkahwin? Umur kamu tu da cukup matang untuk mendirikan rumah tangga , apa lagi yang tak cukup lagi dengan kamu , semua Mama sudah berikan. Tak cukup ke untuk kamu menawan hati seorang wanita untuk dijadikan isteri kamu Af...?” ceramah Datin Maria kepada anaknya yang kini telah mencecah umur 27 tahun dan masih bujang , bukan dia hendak marah ataupun paksa anaknya berkahwin tetapi dia mahu melihat anak tunggal kesayangannya mendirikan rumah tangga sebelum dia menutupkan mata. “Eh! Apa Mama merepek ni, Af masih muda lah Ma Af tak cukup lagi nak enjoy dengan kawan – kawan Af , lagipun Af tak bersedia lagi nak kahwin – kahwin ni. Geli la Ma nak jatuh dalam hal cintan – cintun ni Ma.” Kata Af kepada Datin Maria , yang asyik melihat gelagat anaknya yang degil.”Hmm.. suka hati kamu lah ! tapi Mama nak tahun depan kamu dah bernikah. Faham?” kata Datin Maria. “TAHUN DEPAN?! “ Affan terkejut. “Ye tahun depan kenapa?. Tak cukup ke Mama bagi masa setahun untuk kamu cari pasangan hidup?.” “Err.. tak tak cukup Ma , nanti Af akan cari Ma jangan risau okay?” Affan mula risau mana dia nak cari makwe dalam masa setahun dengan sikap dia yang suka jual mahal.
“Wei Af..!” tepekik Zack memanggil nama Affan. “Ha..? ye ye kenapa?. “ Affan kebingungan. Dek terkejut dengan jeritan kawan karib nya Zakwan, dimana kawan dia sejak dari kecil lagi. “ Kau tu la dah kenapa.. aku panggil dari tadi. Kau buat tak tahu je..?” Zack kehairanan , sambil melihat kawan karib nya itu masih lagi termenung. Macam banyak perkara yang sedang menganggu fikiran kawan nya. Apa lah yang sedang bermain di fikiran Af..? Zack ingin tahu.. “ Wei Af kau ni dari tadi aku tengok termenung je.. kau okay tak ni..?” Zack mula menyoal dengan perasaan ingin tahu apa yang sedang kawanya termenungkan. “Haa.. tak aku teringat kata – kata Mama aku hari tu. Ada ke patut dia suruh aku cari awek untuk aku kahwin tahun depan..? kau pun tahu kan, yang aku ni mana lah suka dalam hal – hal cinta ni Zack..” kata Affan. // bersambung...

0 Comment(s)

Newer Post
Older Post