Entries Stuff FACEBOOK TWITTER ASK.FM FOLLOW DASHBOARD
A F H A M D A U D

Assalammualaikum ! Terima Kasih kepada semua yang sudi ke dunia maya saya ,disini lah tempat saya mencurah kasih,idea,dan segala tentang kehidupan saya. Bersyukur sangat kerana ramai di antara kalian yang sudi membaca setiap entry yang saya cipta. di mana bagi saya entri saya tidak lah sehebat entri di blog blog yang terkenal. Saya AfhamDaud seorang yang pemalu tetapi riang dan peramah pada semua orang dan sedikit arrogant :D lawat jugak blog Tutorial Afham
SKYPE: afhamkopi94
Instagram
║▌│█│ Official Blog ®│█║▌│

Tagbord



Old Entries



Credits

Template 55% by AtinTory .
Thanks too by B A P.

Re-Edit By AfhamDaud
Fitrah Kopi_prince

..kawan aku KOPI ada satu hobi pelik sejak kebelakangan nie..
KOPI:err~..PRINCE aku nak mintak tolong sikit boleh tak..?
PRINCE:hah? Apa dia?
..aku tak pernah tahu pasal hobi pelik dia sebelum ni,hinggalah bila dia ajak aku ke sebuah shoping complex pada satu hari
KOPI:temankan aku pergi JJ(JAYA JUSCO) jap boleh..? t aku belanja aiskrim.
>>bila di JJ
……………………………………………………COMELNYAA..!!!
………………………………WAH! ADA DISKAUN LAGI!!
KOPI:kak saya nak yang nie..(teddy bear)
CASHIER:…budak nie betol ke x..?? *
PRINCE:KOPI! Kau nie biar betol..???!*
>>ketika dalam perjalanan balik….
…..kan betul aku dah agak dah
PRINCE:oi~KOPI…teddy bear nie kau yang belikan..?!
KOPI: ha’ah ada apa-apa kemusykilan ke..??
PRINCE: AKU MUSYKIL LAH NI! KENAPA AKU YANG KENA BAWAK KAU PUNYA TEDDY BEAR NIE..? BUAT MALU JE SEMUA ORANG TENGOK..!
KOPI:ala….jatuh lah reputasi aku yang samseng nie kalau orang Nampak.selalunye aku suruh adik aku beli,tapi kebetulan ada jualan murah kat JJ tu,jadi….jangan mara aaa? Ehehe.. J
..masa kami mula-mula kenal dia la budak yang paling samseng kat sekolah tu.
..pernah sekali tu dia belasah 6orang pelajar sekaligus.nyaris dia kena buang sekolah,SPM pun dah dekat time tu..
..tapi nasib baik kepala otak dia nie semulajadi ‘genius’ tu yang cikgu sayang nak buang dia dari sekolah…
>>time beli aiskrim
KOPI:terimas makcik..!
...tapi kalau tengok keadaan dia sekarang..kalau cakap dia ni dulu samseng,mesti orang tak caya…
KOPI:PRINCE! Berangan ke..? aku panggil pun tak dengar.
..camne dia leyh insaf ek..?
PRINCE:huh? Eh..takde apa-apa…
>>bila sampai rumah…
KOPI:YA TUHAN! LEMBUTNYA TEDDY BEAR NIE! MURAH PULAK TU..!
PRINCE:camne kau leyh minat semua benda nie,KOPI? Pelik betol aku..
KOPI:NAH..!(kunci)
PRINCE:kunci apa pulak nie..?*
..apa hal lah dia kasi kunci almari dia dekat aku..?*
KOPI: maaflah aku tak bagi tahu kau awal-awal.aku takut kau ketawa kan aku yang dah tak samseng nie..
PRINCE: nak buka yang belah mana nie..? belah nie ke?
KOPI: orang dah suruh buka tu buka jelah..
*DO!NG..!
PRINCE:MAK AIII..~BANYAK YE!!!
KOPI: BUKA LAH PELAN-PELAN TENGOK! ABIZ SEMUA JATUH..!!
PRINCE:teddy bear yang nie ada nama tak..??
KOPI:teddy bear nie orang punye.aku masih lom dpat jmpe tuanye tok pulgken..tuanye cakap nama teddy bear nie ‘miruku’.
..ceritanya bermula masa aku kena tahan kat wad hospital 2 tahun dulu,lepas aku bergaduh dengan 6 orang budak tu..
..masa tu dalam pukul 2pagi.aku ingat semua orang da tido..
KOPI: WAH! Cantik betol pemandangan kat sini.tinggi jugak hospital nie ye..?
..tengah syok-syok layan perasaan tiba-tiba aku rasa ada orang kat belakang aku
ANA: abg buat apa tu..?
KOPI: ya tuhan! Budak rupanya,aku ingatkan sapa lah tadi..
..masa tu la budak perempuan tu muncul
...memang banyak mulut budak nie
ANA:tak elok layan perasaan sorang-sorang tao
KOPI: abg tao la…~
ANA: nama saya ANA nama abg apa..?
KOPI
ANA: air kopi tu ke..? ahaha..
KOPI: hai..~ nak layan perasaan sorang-sorang pun tak senang,ANA tak nak tido ke.?
ANA: tak ngantok la bang,..jom kita main kerusi roda nak..??
KOPI: main kerusi roda? He! He! He!
>>time main kerusi roda
ANA: wah! Laju-laju dan laju lagi!!!
KOPI: nak laju lagi? Ni dia ‘maikel shoemaker’! ha! Ha! Ha!!
ANA: yeah! Best betol tadi.rasa  cam terbang je.
KOPI:ANA  memang la best,abg ni yang penat menolakye.adeh..sakit belakang.
ANA: tima kasih sebab sudi temankan ANA main malam ni,ANA rasa seronok sangat.
KOPI: ANA ‘miruku’ ni…
..belum sempat aku nak kasi ‘miruku’ balik kat dia,dia da tutup pintu..
...jadi aku ambik keputusan untuk hantar ‘miruku’ pada keesokkanye..
... tapi dia da pergi lebih awal…
...yang tinggal Cuma sekeping nota yang mengharapkan aku mendoakanye agar cepat sembuh.
...misi tu cakap dia dipindahkan ke hospital lain untuk jalani pembedahan…
...2tahun berlalu tapi aku tak berpeluang untuk jumpe ANA lagi lepas tu..
..aku mula kumpul teddy bear dengan harapan untuk hadiahkan pada ANA bila aku jumpe dia lagi.
PRINCE: SOB~SOB, betul ke..? sedihye cerita kau KOPI .camne la agakye budak tu ye sekarang?
KOPI: ALAMAK!aku tipu kau jelah.boleh pulak percaya?!
PRINCE: AKU BUNUH KAU BARU TAHU!!
KOPI: takkan la kau percaya 100% cerita aku kan..? eh..? TAK MUNGKIN!
PRINCE: eh! KOPI  nak ke mana pulak tu?
KOPI: ANA..!! bila masa…hei..budak ni! Mana ANA pergi selama ni?
ANA: WAH! Abg KOPI rindu ye ANA ….!
PRINCE: nie apa cerita pulak? Tadi cakap citer bohong..?*
...oh,sekarang baru aku faham KOPI pura-pura camtu sebab egonya menyembunyikan fitrah pengasih dalam dirinya selama ni.
KOPI: nakal ya? Camne? ANA da sembuh ke?
ANA: abg doakan ANA sembuh kan? Alhamdulillah,ANA da ok!
..sekurang-sekurangya teddy bear tu Berjaya menyerlahkan fitrahmu KOPI..
...mungkin aku pun patut kumpul teddy bear. Mana la tahu ada perkara menarik yang akan berlku kat aku lepas ni.. J -end-

0 Comment(s)

Newer Post
Older Post