Entries Stuff FACEBOOK TWITTER ASK.FM FOLLOW DASHBOARD
A F H A M D A U D

Assalammualaikum ! Terima Kasih kepada semua yang sudi ke dunia maya saya ,disini lah tempat saya mencurah kasih,idea,dan segala tentang kehidupan saya. Bersyukur sangat kerana ramai di antara kalian yang sudi membaca setiap entry yang saya cipta. di mana bagi saya entri saya tidak lah sehebat entri di blog blog yang terkenal. Saya AfhamDaud seorang yang pemalu tetapi riang dan peramah pada semua orang dan sedikit arrogant :D lawat jugak blog Tutorial Afham
SKYPE: afhamkopi94
Instagram
║▌│█│ Official Blog ®│█║▌│

Tagbord



Old Entries



Credits

Template 55% by AtinTory .
Thanks too by B A P.

Re-Edit By AfhamDaud
about school


Sekolah meupakan tempat dimana untuk pelajar belar cara cerdikari dab bergaul dengan masyarakat di luar..sekolah juga merupakan tempat menutut ilmu dimana mengenali pelajaran yang formal..
Aku suka sangat dekat sekolah,bersekolah dan juga disekolahkan ..??(mesti pelik kan..?)
Aku suka sangat dekat sekolah kerana di situlah aku dapat mengenali dengan pelbagai-pelbagai jenis manusia di dunia ini..dan di situ juga lah aku dapat menuntut ilmu dengan guru-guru yang mahir,bijak,dan bertauliah mengajar aku dan para pelajar yang lain tanpa guru siapa lah aku..
Aku suka sangat bersekolah kerana aku tidak suka duduk di rumah dengan membuang masa aku degan pelbagai godaan separti tv,4n,laptop..FB..blog and pelbagai kerana aku baru teringat bahawa yang aku ni masih belum mencukupi ilmu untuk meneruskan hidup menempuh hidup yang masih panjang dan tidak menentu haluanye..
Aku suka sangat disekolahkan kerana aku berterima kasih kepada mak&abah n family yang sudi menyekolahkan aku..aku berkata demikian kerana aku mula befikir apa perasaan terhadap remaja-remaja di luar sana yang berada di dunia yang berlainan dari kita iaitu mereka yang susah,miskin..yang tinggal di Negara yang kucar-kacir dengan peperangan ..di situlah aku berfikir bertapa kesianye mereka keranan tidak dapat menuntut ilmu bagi kehidupan mereka..jika lah aku menjadi seperti mereka sudah tentu aku tidak berada disini..tidak tahu apa itu erti pelajaran..IT,..dan pelbagai info-info baru yang berkaitan dengan pelajaran dan juga ilmu pengetahuan..malah mungkin aku hanya seorang budak yang duduk mengemis di tepi jalan bagi mencari rezeki untuk meneruskan hidup ini..
Wahai para pelajar sekalian hargailah setiap detik saat itu kerna saat yang berlalu itu tidak akn kembali lagi..berfikir lah tentang masa depan kamu..keluarga insya’allah kamu akan Berjaya..tidak semudah itu kamu haruslah menjaga kerohanian diri kamu dengan pencipta kamu sedar lah bahawa hanya dia sahaja tempat kita bergantung harapan..meluahkan perasaan.kasih sayang..dan selain kerna hanya dia yang berkuasa di setiap perbuatan itu..
Aku berharap anda bukalah fikiran dan lapangkan lah dada dengan menuntut ilmu..aku berharap anda semua yang menjalani peperiksaan PMR,SPM,STPM..agar Berjaya kelakye..
----------------------sincere Mohamad afham daut@kopi prince--------------



0 Comment(s)

Newer Post
Older Post