Entries Stuff FACEBOOK TWITTER ASK.FM FOLLOW DASHBOARD
A F H A M D A U D

Assalammualaikum ! Terima Kasih kepada semua yang sudi ke dunia maya saya ,disini lah tempat saya mencurah kasih,idea,dan segala tentang kehidupan saya. Bersyukur sangat kerana ramai di antara kalian yang sudi membaca setiap entry yang saya cipta. di mana bagi saya entri saya tidak lah sehebat entri di blog blog yang terkenal. Saya AfhamDaud seorang yang pemalu tetapi riang dan peramah pada semua orang dan sedikit arrogant :D lawat jugak blog Tutorial Afham
SKYPE: afhamkopi94
Instagram
║▌│█│ Official Blog ®│█║▌│

Tagbord



Old Entries



Credits

Template 55% by AtinTory .
Thanks too by B A P.

Re-Edit By AfhamDaud
Jarak Jauh Lebih Mendekatkan Kita




Jauh..
Terasa satu sisi itu makin jauh
Tanpa kalam pamitan
Tanpa ulas bicara
Hanyut dalam lembah yang makin jauh

Tentang jauh
Aku belajar
Aku mengerti
Aku menerima
Kadang-kadang manusia takkan mampu
Untuk selamanya dekat
Adakalanya kita perlu jauh
Untuk kita mengenal erti kehidupan

Dari awan
Kita belajar tentang jauh
Dari lautan dalam
Kita belajar tentang jauh
Dari lembah yang mengjunam
Kita belajar tentang jauh
Dari fatamorgana yang tak mampu diraih
Kita mengenal erti jauh
Dari angin yang menyapa lalu hilang
Kita mengenal erti jauh
Betapa jauh itu satu fitrah
Tak kan ada yang selamanya dekat dan kekal
Melainkan AJAL yang selalu mendekat tanpa petanda


Tentang jauh
Kita mampu untuk menjadi lebih dekat
Kita mampu untuk menjadi lebih hampir
Dan kita mampu mengusir makna jauh
Bila dekatnya kita dengan PENCIPTA

Bila tiada ruang antara kita dan DIA
Walau kamu jauh
Akan sentiasa merasa dekat
Walau tidak diperlihat
Akan sentiasa merasa ada
Bunga pasti kan layu
Laut pasti bergelora
Musim pasti bertukar ganti
Tapi DIA kan tetap di sisi

Pandanglah sisi jauh
Untuk kita terus lebih dekat
Maknakanlah jauh
Untuk kita jadi manusia yang punya hati
Jauhnya kita dengan makhluk
Tak menghasilkan natijah yang pasti
Tapi bimbanglah andai jauh dengan PENCIPTA
Memperhalusi cinta dengan Allah
Mencontohi peribadi Rasulullah
Mengaplikasi dalam kehidupan sebagai 'abdillah..

"Jika hamba-hambaKu bertanya padamu tentang Aku, sesungguhnya Aku sentiasa dekat..."
(Surah al-Baqarah, ayat 186)


Photobucket

0 Comment(s)

Newer Post
Older Post